29 Kasım 2011 Salı

Cıs o Cıs

Uzun zamandır düşünüyorum bu kelimenin anlamını.. Cıs ne demek, neyin açılımı acaba.. bi çocuk 3 4 yaşlarında -eskiden sobalı evde yaşayanlar bilir- yalpalama yöntemiyle salonda genelde üstsüz gezereken sobayı görür. Ortamda ki diğer cisimlere nazaran etrafına ısı yayan bi cisim.. İlgi alakayı direk üstüne çeker. Hamam böceği gibi ani yön değişikliği sonrası garip ses edalarıyla sobaya doğru yaklaşır. Tam sarılacakken(aslında bu kısımda garip. neden sarılıyorsun ki.. Önce bi dokun parmağının ucuyla falan. direk sarılıyosun.. ilk sevgi gösterisini soba üzerinde göstermek hayırlara vesile değil benden sana demesi) ortamda ki büyük tarafında uyarıya maruz kalır. Dövecek edasıyla "cıss o cıss" diğe bağırılır. Birden gözler kocaman olur ve uzaklaşır.. Herhalde bebek dilinde ciss kelimesi önemli bir yere sahip..




E peki çocuğun o ciss hitabetini duymadığını var sayarsak -yada anlamadığını(sanırım bu daha mantıklı oldu)- sobaya sarılığ yapıştığını ve bir hengame ile çocuğun sobadan uzaklaştırıldığını hayal edelim. O çocukta bi güvensizlik baş göstermez mi? Çocukken garip bir yere sahip olan ısı veren cisim, ilerki yaşlarında ilginç olan herşeye tepkiyle yaklaşmasına sebep olmaz mı? Yada Aile büyüklerine karşı bi güvensizlik oluşmaz mı?

Bu gibi bi olayın benim başıma geldiğini düşünürsem eğer durum büyük bir ihtimalle şu şekilde ilerleyecekti.

Cıss deme sonucu ben sobaya yapışmışım, her yanımda dereceli yanıklar oluşmuş, travma etkisi yaratmış ve büyüdüğümde hesap sorarcasına aileme çıkışıyorum..

***

-Siz zamanında zaten benim sobaya yapışmama da izin vermiştiniz. Ne kadar gaddar olduğunuz buradan belliymiş zaten!..
+E evladım biz sana bağırdık "cıs o cıss" diye. Ama sen dinlemedin. Hem de bi kaç defa dedik evladım..
-Nasıl ya? Cıss dediniz ve durmadığım için 3 yaşında ki bi çocuğu suçluyosunuz öyle mi. İyi al o zaman, zonabahreynikleş..
+ Ne?!!
-zonabahreynikleş
+O ne be?
( göbek bölgesine sert bi darbe gerçekleşir)
-Dedim ki gardını al sana bı süprizim var..

Olay böyle gerçekleşirdi herhalde. Anlamı kimseler tarafından bilinmeyen bi kelime ile çocukları bilmem kaç derecelik sobadan koruma yöntemini kabul etmiyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz İncelenip, yayınlanacaktır. İlginiz İçin Teşekkür Ederim..

Eray AYDIN