2 Kasım 2011 Çarşamba

Cadde ve Sokakları 3 Boyutlu Olarak Görün

Uzun zaman Önce Google da gördüğüm bir sistem Artık Türkiye'de.. Google Tarafından değil ama Rus asıllı bir firma tarafından hizmete sokulmuş.. Firma -en azından- Türkiye Piyasasına hızlı bir giriş yaptı.. Yakın zaman da Adını çok duyacağız gibi..

Baştan belirtmek isterim ki Sistem şimdilik sadece Ankara ve İstanbul illeri için geçerli. Yakın zamanda geliştirileceği söyleniyor. Gelelim Sistemin Görüntülerine ve ince ayarlarına..

Resmi büyütmek için Tıklayınız
Önce alışık olduğumuz harita servislerinde ki gibi aramamızı yapıyoruz.. Ben Ankara Aydınlıkevlerı arattırdım - ki orada panoramik görünüm var- Bu aydınlıkevlerin en işlek caddesi Çevreli caddesi.. Hariye görünümündeyken harita da sağ üst köşe de bulunan panoroma butonuna tıklıyoruz ve harita da belli yerler mavi şerit beliriyor. İşte bu şeridin bulunduğu yerler panoromik görünüme sahip alanlar.. Bakmak için ise şeridin üzerine bir defa tıklamak yeterli.. İster bu resımde ki gibi çıkan oklar ile hareket edin, ister, harita üzerinde hareket edin.

Sistem aynı zamanda mahremiyet ve özel yaşamı da dikkate alarak insan yüzlerinı ve araç plakalarını da belirginsizleştirmiş.. Hatta o kadar ciddiye almış ki bu konuyu billboardlarda ki kişilerin yüzleri bile saklı :) Sistem size canlı olarak yayın yapmıyor ama bir ilki gerçekleştiriyor.

Ben bu sisteme ilk rast geldiğimde neye uğradığımı şaşırmıştım ve yaklaşık 2 yıldır nasıl yapıldığını düşünüyorum.. Uydu sanıyordum ama köprü altlarının, alt geçitlerin de yapılabildiğini de görünce, belli süre nasıl olsa evimdeyim, kimse görmüyor diye gayet ev kıyafeti savunmasını yaptıgım uyumsuz kıyafetlerımle Oturamadım. :)) Meğersem sistem farklı imiş. Gayet basit bir yöntemle yapılıyormuş. O kadar spesifik düşünmeye gerek yokmuş :)

Önemli bir not: Artık adresinizi bir yere verirken bir daha düşünün.. Çünkü evinizin bulunduğu yerdeki her ayrıntı incelenebilecektir..

Evinizin 3 Boyutlu Görüntüsünü Yakalayabileceğiniz Adres: http://harita.yandex.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz İncelenip, yayınlanacaktır. İlginiz İçin Teşekkür Ederim..

Eray AYDIN