5 Haziran 2012 Salı

Yine Her Şeyi Yanlış Anladık

Biraz önce sözde sosyal mesaj yüklü bir resim gördüm ve yine anladım ki bir yine kafamızda düşüncelerimizi çorba edip ortaya fikir karmaşası çıkartıyoruz. Beni bu yazıyı yazmaya zorlayan görsel işte burada;
Şimdi bu fotoğrafta aslında anlatılmak istenen durum şu: Japonya da kadınlara özel metro vagonları var ve isteyen -burası önemli- isteyen bu vagonlarda yolculuk ediyor. Bizim karışmış kafalarımızdan çıkan düşünce ve yorum şu şekilde. Eğer bu bizim Ülkemizde yapılsaydı kesin irtica olurdu. Bu benim anlatmak istediğime sadece bir örnektir. Biraz açıklayayım durumu.

Bazı ülkelerde bazı durumlara istisnalar gösteriliyor. Bu fotoğraftan da anlaşılacağı gibi bayanlara özel metrolar gibi. Ancak şöyle bir ayrıntı var. Onlar bizim yaptığımızı yapmıyor. Bu vagona binen kadınlar, binmeyen kadınları yargılamıyor, binmeyenler de binenleri yargılamıyor. Çünkü onlar kendilerinden ve kendi yaptıkları hareketten sorumlu olduklarını biliyorlar. Bizim ülkemizde yaşanan durum aynen bu. Her şeye, herkese, yapılan her eyleme yorum yapma hakkımızın olması. Tamam özgür(!) bir ülkedeyiz, fikirlerimizi, düşüncelerimizi söyleyip eleştirme hakkımız var. Ama her olayı yargılama hakkımız yok..

Eğer bu tren meselesi bizim ülkemizde yapılsaydı - ki metrobüs ile yapılacak- binmeyen kadınlara kötü gözle bakılacak. Erkeklerin kadınlar için nadide belirteci "aranıyo lan bu kadın" yargısına ulaşılacak. Aynı şekilde binmeyen kadınlarda binenler için farkı yargılarda bulunacaklar. 

Son zamanların en tartışılması gereken konu kürtaj meselesi mesela. Kimse kimse sen kürtaj yatıracaksın diye zorlamıyor. Yaptırmak isteyen her şeyi göze alıp gidip yaptırıyor. Kürtajın iyi bir şey olduğunu savunmuyorum ama öyle bir seçenek varsa bireysel olarak kullanılabilir. 

13 yaşında tecavüze uğramış ve yıllar sonra davanın sonucunda psikolojisi bozuk değildir raporu verilmesi bence bütün bu olanlara ve olacaklara ışık tutuyordu. Ben devletimizin tecavüze uğrayan kadına hatta çocuk yaştakine ne kadar sahip çıkacağını gördüm. Çocuklara biz bakarız da dediler. Ben her gün kapıma gelip de Allah Rızası için ekmek parası deyip de akşamına Bally çekip, şarap içeni de gördüm. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz İncelenip, yayınlanacaktır. İlginiz İçin Teşekkür Ederim..

Eray AYDIN