24 Eylül 2011 Cumartesi

Kibar Ol Gardaş!

İnsanlarla etkileşim içinde olduğum, yeri geldiğinde satış yaptığım meslek dallarında çalıştım bu zamana kadar. Genellikle son kullanıcıya satış yaptım. Bu durum diğer satışlara göre biraz farklılık gösterebiliyor. Daha prezantabl(!) görünme, yerinde vurgulanabilir ses tonu, satış yaptığınız kişinin ihtiyacını konuşma sırasında sezme ve sonrasında o isteğe doğru yönelme bu satışta ki başlıca farklılıklar. İstek bir tane, ama bu isteği karşılayan bir çok seçenek var önlerinde.. Bu tarz işlerde karşıya karşı kibar olmak gerekir. Güzel kelimeler, vurgulamalar, düzgün kurulmuş cümleler falan. Bunları yapmazsanız soğuk görünür ve -eğer işiniz buysa- başarıya ulaşamazsınız.

Bu zamana kadar girdiğin bütün arkadaş ortamlarım aslında herkesin sahip olduğu arkadaş ortamlarından oluşuyordu. Şamata, geyik muhabbetleri, medeniyetten uzak tiplemelerle zaman geçirmece gibi. İster istemez ortam değişikliğinde bir afallama dönemi içerisine girersiniz. Bu afallama süreci ortama göre değişkenlik gösterir. Bu zaman dilimi içerisinde adınız çıkar mı çıkar. Kibar çocuk olursunuz, ne kadar temiz konuşuyor olursunuz. Ama bunların alay konusu olmaya başlayınca can sıkıcı olmaya başlar.. Nasıl ki soğuk bir ortamdan, sıcak ortama gidersiniz de hemen vücudunuzun normal ısıya dönüp, üzerinizde ki fazlalıkları çıkaramazsınız benim durumum da bu gibi işte..

İşin aslına gelince, Benim annem, babam yanımda Asla küfür etmedi, asla birbirlerine yada başkalarına karşı kırıcı bir şekilde konuşmadı, asla -tasvip etmedikleri insanlar bile olsa- onurlarını kırıcı, rencide edici cümleler kurmadı. Ben gördüğümü yaparım arkadaş!

Geçiş döneminin kısa sürdüğü anlar da oluyor. 19:30 da konuşmaya başlıyorsam "Biraz kibar ol Gardaş!" diyebiliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz İncelenip, yayınlanacaktır. İlginiz İçin Teşekkür Ederim..

Eray AYDIN