25 Ağustos 2011 Perşembe

Başkalarına Bakarken Başkalaşan Bakışlar

Başlık biraz karışık oldu. Ama şu an okuyacağınız yazının en kısa özetidir o. Başkalaşma.. Bir gün karşımıza birisi çıkar, ona bakarız, hareketlerini taktir ederiz. Konuşmasını düzgün buluruz ve en son aşama -ki bu yeni aşamanın başlangacıdır- analiz etmeye başlarız.. İşte bu analiz kısmı çok önemli.. Ya birebir aynısı olursun, iyisiyle kötüsüyle, yada sadece hoşuna giden hal ve tavırları örnek alırsın.. Başkalaşmaya izin vermeden sadece örnek alırsın..

Mesela ben. Kendi dükkanımız varken çalışan mimarlarımızı örnek aldım. Onlar gibi çizim yapmaya özendim, onlar gibi ölçü alıp onlar gibi ürün tanıtımı yaptım.. Teknik terimler öğrendim falan filan.. Bence bu kadarı ideal.. Şimdi onların gittiği ortamlara da girmeye çalışsam, yada onlar gibi yaşamaya çalışsam kendi özümü kaybetmiş olurum.. Ben yine arkadaşlarıyla bir araya geldiğinde bütün hiyerarşiyi bi kenara bırakan ve gırla espri yaşan birisiyim..

Başkalaşmak, etrafınızda ki insanları sizden uzaklaştırır, bakışlarınızı donuklaştırır. Bakışlar donuklaşınca kimse yanına yanaşmaz.. Yani ben o bakış da ki insanlara yanaşmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz İncelenip, yayınlanacaktır. İlginiz İçin Teşekkür Ederim..

Eray AYDIN