27 Ağustos 2011 Cumartesi

Hamam Böceği Davranışlı İnsan Modeli

Çoğu insanın davranışları hayvanlara benziyo. Yada hayvanların davranışları insana benziyor. Bunu anlamak için çok geçmişe gitmek gerek o yüzden bunu irdelemeyeceğim :)

Dün gittiğim lokanta da Hamam böceği davranışlarına sahip bir insan vardı. Garsonları özellikle.. Öncelikle neden hamam böceğine benzettiğimi anlatayım.

Hamam böceklerinin ne zaman ne yapacaklarını kestiremezsin. Ne zaman hızlanacak ne zaman yavaşlayacak ne yapacak anlayamazsın.. Sen peşinden öldürmek için koştuğun da o da koşmaya başlar.. Hamam böceklerinin en gizemli yanlarından bir tanesi de ne zaman dönüp depar atacağının belli olmamasıdır. Sen koşarken o birden (atıyorum) sağa doğru döner ve sen de öldürme hırsı içerisinde sağa dönersin. Sen duvara toslarsın acı bir şekilde (deneyim konuşuyo burada) ama o bi şekilde sıyırır. işte hamam böceği senin evinde yada senin mekanın da seni nasıl bu kadar acı bir şekilde alt ettiğini anlamazsın. Sinirlenir ve sonrasında o girdiği deliği kimyasala boğarsın..

Gelelim benim benzetme sebebime.. Bahsettiğim gibi dün lokantaya gittik iş arkadaşlarımla beraber.. İftar yapmaya. Herşey başlarda güzel ve sakindi.. İftar yaklaşıp insanlar çoğalınca garsonlar da kafayı yedi, devreyi yaktı sipariş ve gelen misafirlere(lokantaya gelenler de misafir denir ya illet olurum.. Ben eve gelen misafirden yediği, ve benden aldığı hizmetten ötürü para almıyorum.. Almalımıyım, yoksa artık restorana giden müşterilere misafir denip durumu daha tatlılaştırma gereği ortadan mı kalkmalı buna karar verilmeli mi artık.. Düşün paşam bunları...) yetişmek için koşturuyorlar.

Ben de işim tuvalete gitmek için yerimden kalktım ve ilerlemeye başladım. İşte ne olduysa bundan sonra oldu.. Birisi sizin önünüzden ilerlerken kendinizi ona göre ayarlarsınız. o durur ve başka bi yere yöneldiği zaman siz de onun önüne geçmek için ters yöne hareket edersiniz ve olay orada çözülür.. Ama bu bahsettiğim durumda bunu yapmak imkansız. :) Yürüyorum, önümde garsonla, garson birden durdu.. ben de kafama göre yön değiştirmeyeyim, belki o da o yöne döner çarpışırız, elindekiler üstüme falan dökülür(bunların hepsini 2 saniye içerisinde düşündüm) diye bekliyorum. o da bekliyor. Durdu bekliyo. Dışarıdan birisi baktığında garsonun arkasında, garsonun ensesine bakan birisi olarak görünüyorum. Eminim kimse bu çocuk bi yere gitmeye çalışıyp ama garsonun ne tarafa ilerleyeceğini gözüne kestiremedi o yüzden bekliyo demez.. (zaten diyorsa o kişide problem var :) durup dururken insan neden öyle düşünsün ki.) ensesine bakarken ben hamle yapıp yönümü değiştirdim o da değiştirdi.. Hayat Benle cilveleşme derken garson bana baktı ve buyrun efendim bir isteğiniz mi var dedi. Şimdi durumu anlatacam adamın zamanını alacam. hadi zamanını aldım anlattım diyelim, zaten adamın kafası kazan gibi anlamayacak.. Neyse yok, tuvalet nerede dedim ve işimi hallettim. Buraya kadar normal karşılayabilirim. Garson ve görevini yerine getirmek için acele ediyo ve hareketlerini kontrol edemiyor. e tuvalette ki amcaya ne demeli. Amcacım sen bana sayı gosterıp yonunu degıstırmeyecen bunu ben yapacam. Ama yok amca inatladı, ikimiz de hep aynı şeyi yapıp durduk..

Amacım Sadece Elimi yıkamaktı, yaşadıklarıma bak.

Yolda yürürken karsıdan gelen bir karşı cinsle çarpışmamak için farklı yöne geçersin de, o da bu düşüncededir de sürekli karşılıklı tango yapar gibi sürekli yer değiştirirsin ya öyle gergin bir durum işte..

Dün yaşadıklarım gerçekten beni gereksiz yere gerdi.. Yada ben bu tarz şeylere gerilebiliyorsam problem bende mi bilmiyorum.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz İncelenip, yayınlanacaktır. İlginiz İçin Teşekkür Ederim..

Eray AYDIN